Reklamacijski redoslijed

REKLAMACIJSKI REDOSLIJED

 

Internetske trgovine https://mirisidoma.hr/

 

 

 

I. Opće odredbe

 

1.1. Ovaj reklamacijski redoslijed izdan je sukladno Zakonu br. 40/1964 Zb. Građanski zakonik u važećem izdanju (u daljnjem tekstu "Građanski zakonik"), Zakonu br. 250/2007 Z. z. o zaštiti potrošača u važećem izdanju (u daljnjem tekstu "Zakon o zaštiti potrošača"), Zakonu br. 102/2014 Z. z. o zaštiti potrošača pri prodaji robe ili pružanju usluga na temelju ugovora sklopljenog na daljinu ili ugovora sklopljenog izvan poslovnih prostora Prodavatelja u važećem izdanju i Zakonu br. 22/2004 Z. z. o elektroničkoj trgovini u važećem izdanju. Ovaj redoslijed regulira pravni odnos između Prodavatelja, koji je:

 

1.2. Prodavatelj je tvrtka 

 

Trgovačko ime: Krope PK, s.r.o.

 

Sjedište: Perín 326, Perín-Chym 044 74, Slovačka Republika

 

Upisana u registar Trgovačkog suda Košice I, Odjel Sro, Upis broj 47461/V

OIB: 52702871

 

PDV broj: 2121129791

PDV ID broj: SK 2121129791

Bankovni račun: SK95 1100 0000 0029 4107 7885

Prodavatelj je obveznik PDV-a /Poreza na dodanu vrijednost/

 

(dalje "Prodavatelj") i svaka osoba koja je Kupac robe ili usluga koje Prodavatelj nudi na svojoj internetskoj stranici i koja djeluje u svojstvu potrošača u skladu s odredbama Općih uvjeta poslovanja objavljenih na internetskoj stranici Prodavatelja, ovog Redoslijeda reklamacija i relevantnih zakona koji definiraju potrošača u skladu s važećom zakonodavstvom Slovačke Republike, posebno zakona: Zakon br. 102/2014 Z. z. o zaštiti potrošača pri prodaji robe ili pružanju usluga na temelju ugovora sklopljenog na daljinu ili ugovora sklopljenog izvan poslovnih prostora Prodavatelja u važećem izdanju, Zakon br. 250/2007 Z.z. o zaštiti potrošača u izdanju kasnijih propisa i Zakon br. 40/1964 Z.z. Građanski zakonik u važećem izdanju

 

1.3. Email kontakt i telefonski kontakt s Prodavateljem su:

 

Email: mirisidoma.hr@gmail.com

Tel. br .: +421911050251

 

1.4. Adresa za slanje dopisa, reklamacija, odustajanja od ugovora itd. je:

Krope Pk s.r.o, Perín 326, 04474 Perín, Slovačka Republika

 

1.5. Ovaj Redoslijed reklamacija regulira prava i obveze Kupca koji je potrošač pri ostvarivanju prava na nedostatke stvari (roba) ili usluga sukladno sklopljenom ugovoru o kupnji na daljinu s Prodavateljem putem elektroničke trgovine Prodavatelja https://www.vonavydomov.eu/

 

1.6. Kupac je svaka osoba (fizička ili pravna) koja je sklopila ugovor o kupnji s Prodavateljem putem internetske stranice Prodavatelja, ili drugim sredstvima daljinske komunikacije.

 

1.7. Potrošač je Kupac koji je fizička osoba i koji, prilikom sklapanja ugovora o kupnji putem internetske stranice Prodavatelja, ne djeluje u okviru svog poslovnog subjekta.

 

1.8. Ovaj redoslijed reklamacija regulira pravne odnose između Kupaca koji su potrošači i Prodavatelja. Izuzetak odredbe 4.12. ovog redoslijeda reklamacija (Izjava Prodavatelja o jamstvenom roku ako Kupac ne djeluje kao potrošač).

 

1.9. Proizvodi (dalje "Stvari" ili "Proizvodi") su robe, usluge namijenjene prodaji i istovremeno objavljene na internetskoj stranici Prodavatelja.

 

II. Poveznice

 

2.1. U odnosima odgovornosti Prodavatelja za nedostatke robe ili usluga (kao i drugi pravni odnosi koji mogu proizaći iz ugovornog odnosa) s fizičkim osobama koje prilikom sklapanja ugovora ne djeluju u okviru svoje poslovne djelatnosti (potrošačima), primjenjuju se, osim općih odredbi Zakona br. 40/1964 Zb. Građanski zakonik u važećem izdanju, posebni propisi, posebno Zakon br. 102/2014 Z. z. o zaštiti potrošača pri prodaji robe ili pružanju usluga na temelju ugovora sklopljenog na daljinu ili ugovora sklopljenog izvan poslovnih prostora Prodavatelja i Zakon br. 250/2007 Z.z. o zaštiti potrošača.

 

2.2. Pravni odnosi koji proizlaze iz ostvarivanja prava na odgovornost za nedostatke između Prodavatelja i Kupca koji je pravna ili fizička osoba poduzetnik koja djeluje u okviru svoje poslovne djelatnosti /osobe koje nisu u položaju potrošača/ reguliraju se Zakonom br. 513/1991 Zb. Trgovački zakonik u važećem izdanju. Izuzetak odredbe 4.12. ovog Redoslijeda reklamacija (Izjava Prodavatelja o jamstvenom roku ako Kupac ne djeluje kao potrošač).

 

2.3. Prema odredbi §3, stavku 1, slovo n) Zakona br. 102/2014 Z.z. Prodavatelj obavještava potrošača da ne postoje posebni primjenjivi kodeksi ponašanja kojima se Prodavatelj obvezao poštivati, pri čemu se pod kodeksima ponašanja podrazumijeva sporazum ili skup pravila koja određuju ponašanje prodavatelja koji se obvezao poštivati taj kodeks ponašanja u odnosu na jednu ili više posebnih trgovačkih praksi ili industrija, ako one nisu propisane zakonom ili drugim pravnim propisom ili mjerom tijela javne uprave), koja su se Prodavatelj obvezao poštivati, te o načinu na koji potrošač može biti upoznat s njima ili dobiti njihov tekst.

 

III. Odgovornost Prodavatelja za nedostatke proizvoda (robe i usluga)

 

3.1. Prodavatelj je dužan isporučiti stvar (robu) ili uslugu sukladno sklopljenom ugovoru o kupnji, odnosno u zahtijevanoj kvaliteti, količini i bez nedostataka (stvarnih, pravnih).

 

3.2. Prodavatelj odgovara za nedostatke koje stvar ili usluga ima pri preuzimanju od strane Kupca. Ako se ne radi o rabljenim stvarima, Prodavatelj odgovara za nedostatke koji se pojave nakon preuzimanja stvari u jamstvenom roku (garancija). Prodavatelj preporučuje Kupcu da nedostatke robe ili usluga prijavi Prodavatelju bez odgađanja. Kod rabljenih stvari, Prodavatelj ne odgovara za nedostatke koji su nastali njihovim korištenjem ili habanjem. Kod stvari prodanih po nižoj cijeni, Prodavatelj ne odgovara za nedostatak za koji je dogovorena niža cijena.

 

3.3. Kupac ima pravo pregledati prodanu stvar ili uslugu prije preuzimanja.

 

IV. Jamstveni rok

 

4.1. Jamstveni rok traje 24 mjeseca. Jamstveni rok za korištenu robu traje 12 mjeseci. Jamstveni rok počinje teći od trenutka preuzimanja robe ili usluge od strane Kupca.

 

4.1.1. Jamstveni rok za potrošačku robu (npr. kozmetika, drogerijski proizvodi itd.) traje 24 mjeseca. Međutim, ako je na robi naznačen datum isteka, u tom slučaju rok se skraćuje samo do datuma naznačenog na ambalaži proizvoda.

 

4.2. Ako se ne radi o stvarima koje se brzo kvare ili o korištenim stvarima, Prodavatelj odgovara za nedostatke koji se pojave nakon preuzimanja robe u jamstvenom roku (garancija). Jamstveni rok traje 24 mjeseca. Ako je na prodanoj robi, njenom pakiranju ili priloženim uputama naznačen rok trajanja, jamstveni rok se ne završava prije isteka tog roka.

 

4.3. Ako se radi o korištenoj robi, Kupac i Prodavatelj se mogu dogovoriti i za kraći jamstveni rok, ali ne kraći od 12 mjeseci.

 

4.4. Za stvari koje su namijenjene dugotrajnoj uporabi, posebni propisi određuju jamstveni rok dulji od 24 mjeseca. Jamstveni rok koji prelazi 24 mjeseca može se odnositi samo na određeni dio stvari.

 

4.5. Na zahtjev Kupca, Prodavatelj je obvezan pružiti jamstvo pismenim putem (jamstveni list). Ako priroda stvari to omogućuje, umjesto jamstvenog lista dovoljan je izdavanje računa o kupnji.

 

4.6. Prodavatelj može pružiti jamstvo koje prelazi opseg jamstva propisanog ovim zakonom putem izjave u jamstvenom listu izdanom Kupcu ili putem reklamnih materijala. U jamstvenom listu Prodavatelj će odrediti uvjete i opseg tog jamstva.

 

4.7. Jamstveni rok počinje teći od trenutka preuzimanja stvari od strane Kupca. Ako kupljenu stvar treba staviti u rad drugi poduzetnik osim Prodavatelja, jamstveni rok počinje teći tek od dana stavljanja stvari u rad, pod uvjetom da je Kupac zatražio stavljanje u rad najkasnije tri tjedna nakon preuzimanja stvari i pravovremeno pružio potrebnu suradnju za pružanje usluge.

 

4.8. Ako dođe do zamjene za novu stvar, jamstveni rok počinje teći ponovno od trenutka preuzimanja nove stvari.

 

4.9. Ako dođe do zamjene dijela nove stvari, što je prirodi stvari dopušteno. Na navedeni dio jamstveni rok počinje teći ponovno od trenutka preuzimanja nove stvari. Isto vrijedi ako dođe do zamjene dijela stvari za koji je pruženo jamstvo.

 

4.10. Prava iz odgovornosti za nedostatke stvari za koju vrijedi jamstveni rok prestaju ako se nisu ostvarila u jamstvenom roku.

 

4.11. Jamstveni rok se produžuje za vrijeme tijekom kojeg je roba bila predana na reklamaciju. Prava iz odgovornosti za pogreške na robi za koju vrijedi jamstveni rok prestaju ako nisu ostvarena u jamstvenom roku.

 

4.12. U skladu s člankom 429. stavkom 2. Zakona br. 513/1991 Zb. Trgovački zakonik u važećem izdanju, Prodavatelj izjavljuje da u slučaju trajanja jamstvenog roka u poslovnim odnosima između Prodavatelja i Kupca koji ne djeluje kao potrošač, Prodavatelj preuzima jamstvo za kvalitetu robe i usluga u trajanju od 12 mjeseci.

 

Jamstveni rok za potrošačku robu (npr. kozmetika, drogerijski proizvodi itd.) je 12 mjeseci. Međutim, ako je na robi naznačen datum isteka, u tom slučaju rok se skraćuje samo do datuma naznačenog na ambalaži proizvoda.

 

Jamstveni rok počinje teći sukladno odredbi Čl. IV, točki 4.1. ovog Redoslijeda reklamacija.

 

V. Postup pri ostvarivanju prava na odgovornost za nedostatke (Reklamacija)

 

5.1. Kupac ima pravo ostvariti prava na odgovornost za nedostatke robe, proizvoda ili usluge na adresi: Krope Pk s.r.o, Perín 326, 04474 Perín, Slovačka Republika. Kupac uvijek može koristiti pravo podnošenja reklamacije osobno u bilo kojoj poslovnici Prodavatelja u kojoj je prihvat reklamacije moguć s obzirom na prirodu stvari ili na sjedištu Prodavatelja ili putem trećih osoba kao što su prijevozne tvrtke, kurirske službe, Slovenska pošta itd. Prodavatelj preporučuje Kupcima da koriste Reklamacijski obrazac za podnošenje reklamacije. Navedeni obrazac dostupan je na web stranici Prodavatelja.

 

Prilikom reklamacije Prodavatelj preporučuje Kupcu da priloži račun, jamstveni list ili drugi dokaz koji potvrđuje kupnju reklamiranog proizvoda ili usluge od Prodavatelja. Prodavatelj preporučuje Kupcu da prilikom podnošenja reklamacije opiše nedostatak proizvoda ili usluge.

 

5.1.1. Ako Kupac reklamira proizvod ili uslugu na drugi način osim osobno, Prodavatelj preporučuje Kupcu da pošalje proizvod zajedno s detaljnim opisom nedostatka proizvoda i dokazom koji potvrđuje kupnju proizvoda od Prodavatelja (na primjer, potvrda o plaćanju, račun, jamstveni list), radi ubrzanja postupka reklamacije.

 

5.1.2. Prilikom reklamacije preporučuje se slanje proizvoda preporučenom poštom. Prodavatelj preporučuje da se proizvod ne šalje pouzećem, koji neće biti preuzet od strane Prodavatelja.

 

5.1.3. Prodavatelj je dužan izdati potvrdu o podnošenju reklamacije potrošaču. Ako je reklamacija podnesena putem sredstava daljinske komunikacije, Prodavatelj je dužan odmah dostaviti potvrdu o podnošenju reklamacije potrošaču; ako nije moguće odmah dostaviti potvrdu, mora se dostaviti bez nepotrebnog odgađanja, ali najkasnije zajedno s potvrdom o rješavanju reklamacije; potvrda o podnošenju reklamacije nije obvezna ako potrošač može dokazati podnošenje reklamacije na drugi način.

 

5.1.4. Prodavatelj je dužan izdati pisanu potvrdu o rješavanju reklamacije najkasnije do 30 dana od dana podnošenja reklamacije, ali najkasnije zajedno s potvrdom o rješavanju reklamacije, ako je rok za rješavanje počeo teći od dana preuzimanja predmeta reklamacije od strane prodavatelja.

 

5.1.5. Rješavanje reklamacije podrazumijeva završetak postupka reklamacije isporukom popravljenog proizvoda, zamjenom proizvoda, povratom kupoprodajne cijene proizvoda, isplatom primjerene popusta s cijene proizvoda, pismenim pozivom na preuzimanje izvršenja ili odbijanjem opravdanom obrazloženju.

 

5.2. Rješavanjem reklamacije ne utječe se na pravo potrošača na naknadu štete sukladno posebnom propisu.

 

5.3. Prodavatelj je obvezan odrediti način rješavanja reklamacije sukladno članku 2. točki m) Zakona br. 250/2007 Z. z. u važećem izdanju (rješavanje reklamacije podrazumijeva završetak postupka reklamacije isporukom popravljenog proizvoda, zamjenom proizvoda, povratom kupoprodajne cijene proizvoda, isplatom primjerene popusta s cijene proizvoda, pismenim pozivom na preuzimanje izvršenja ili odbijanjem opravdanog obrazloženja) odmah, u složenim slučajevima najkasnije do 3 radna dana od dana podnošenja reklamacije, u opravdanim slučajevima, posebno ako je potrebna složena tehnička procjena stanja proizvoda ili usluge, najkasnije do 30 dana od dana podnošenja reklamacije. Nakon određivanja načina rješavanja reklamacije, reklamacija će biti riješena odmah, a u opravdanim slučajevima reklamacija se može riješiti i kasnije; međutim, rješavanje reklamacije ne smije trajati duže od 30 dana od dana podnošenja reklamacije. Ako dolazi do preuzimanja predmeta reklamacije od strane Prodavatelja u kasnijem danu od dana podnošenja reklamacije, rokovi za rješavanje reklamacije prema ovom stavku počinju teći od dana preuzimanja predmeta reklamacije od strane prodavatelja; ali najkasnije od trenutka kada Prodavatelj spriječi ili ometa preuzimanje predmeta reklamacije. Nakon isteka roka za rješavanje reklamacije, potrošač ima pravo odustati od ugovora ili ima pravo zamjene proizvoda (predmeta reklamacije) za novi proizvod.

 

5.4. Ako potrošač podnese reklamaciju proizvoda tijekom prvih 12 mjeseci od kupnje, Prodavatelj može odbiti reklamaciju samo na temelju stručne procjene; bez obzira na rezultat stručne procjene, potrošaču se ne mogu naplatiti troškovi stručne procjene niti drugi troškovi povezani s stručnom procjenom. Prodavatelj je dužan dostaviti potrošaču kopiju stručne procjene koja opravdava odbijanje reklamacije najkasnije u roku od 14 dana od dana rješavanja reklamacije.

 

5.5. Ako potrošač podnese reklamaciju proizvoda nakon 12 mjeseci od kupnje i ako je Prodavatelj odbije, osoba koja je riješila reklamaciju dužna je u dokumentu o rješavanju reklamacije navesti komu potrošač može poslati proizvod na stručnu procjenu. Ako se proizvod pošalje određenoj osobi na stručnu procjenu, troškove stručne procjene, kao i sve druge troškove povezane s tim, snosi Prodavatelj bez obzira na rezultat stručne procjene. Ako potrošač stručnom procjenom dokaže odgovornost Prodavatelja za nedostatak, može ponovno podnijeti reklamaciju; tijekom obavljanja stručne procjene, vrijeme jamstva se ne računa. Prodavatelj je dužan nadoknaditi potrošaču sve troškove koji su nastali u vezi sa stručnom procjenom, kao i sve druge troškove povezane s tim, najkasnije u roku od 14 dana od dana ponovnog podnošenja reklamacije. Ponovno podnesenu reklamaciju nije moguće odbiti.

 

5.6. Potrošač ima pravo na nadoknadu nužnih troškova (posebno poštanskih troškova koje je platio prilikom slanja reklamiranog proizvoda) koji su mu nastali u vezi s ostvarivanjem opravdanih prava iz odgovornosti za nedostatke proizvoda i usluga. U slučaju odustajanja od ugovora zbog greške u predmetu ili usluzi, potrošač također ima pravo na nadoknadu troškova u vezi s tim odustajanjem.

 

5.7. Elementi stručne procjene sukladno točki 5.4 ovog članka:

 

Stručna procjena mora sadržavati:

 

a) identifikaciju osobe koja provodi stručnu procjenu,

 

b) preciznu identifikaciju procjenjivanog proizvoda,

 

c) opis stanja proizvoda,

 

d) rezultat procjene,

 

e) datum izrade stručne procjene.

 

5.8. Ako je priroda proizvoda dopušta, potrošač može predati proizvod prodavatelju (određenoj osobi) prilikom podnošenja reklamacije. Ako priroda proizvoda ne dopušta dostavu proizvoda prodavatelju (određenoj osobi), potrošač može zahtijevati otklanjanje nedostatka na mjestu gdje se proizvod nalazi ili se može dogovoriti s prodavateljem (određenom osobom) o načinu prijevoza proizvoda.

 

5.9. Vrijeme od ostvarivanja prava iz odgovornosti za nedostatke do trenutka kada je Kupac bio dužan preuzeti predmet nakon popravka ne ulazi u jamstveni rok. Prodavatelj je dužan izdati Kupcu potvrdu o trenutku kada je pravo ostvario, kao i o obavljenom popravku i trajanju istog.

 

VI. Prava Kupca pri ostvarivanju prava iz odgovornosti za nedostatke

 

6.1. Ako se radi o nedostatku koji se može otkloniti, Kupac ima pravo da se nedostatak otkloni besplatno, pravovremeno i uredno. Prodavatelj je dužan otkloniti nedostatak bez suvišnog odgađanja.

 

6.2. Kupac može zahtijevati zamjenu stvari umjesto otklanjanja nedostatka, ili ako se nedostatak odnosi samo na dio stvari, zamjenu dijela, ako to ne uzrokuje prodavatelju neprikladne troškove s obzirom na cijenu robe ili ozbiljnost nedostatka.

 

6.3. Prodavatelj uvijek može zamijeniti neispravnu stvar bez nedostatka umjesto otklanjanja nedostatka, ako to ne uzrokuje Kupcu ozbiljne poteškoće.

 

6.4. Ako se radi o nedostatku koji se ne može otkloniti i koji sprječava normalno korištenje stvari bez nedostatka, Kupac ima pravo na zamjenu stvari ili ima pravo odustati od ugovora. Ista prava pripadaju Kupcu ako se radi o otklonjivim nedostacima, ali Kupac ne može normalno koristiti stvar zbog ponovnog pojavljivanja nedostatka nakon popravka ili zbog većeg broja nedostataka.

 

6.5. Ako se radi o drugim nepopravljivim nedostacima, Kupac ima pravo na primjereno umanjenje cijene stvari.

 

VII. Završne odredbe

 

7.1. Ova Pravila za reklamacije čine neodvojivi dio Općih uvjeta poslovanja i Načela i uputa o zaštiti osobnih podataka ove web stranice. Dokumenti - Opći uvjeti poslovanja i Načela i upute o zaštiti osobnih podataka ove web stranice objavljeni su na domeni web stranice Prodavatelja.

 

7.2. U slučaju promjene u Pravilima za reklamacije, odnos između Kupca i Prodavatelja regulira se Pravilima za reklamacije važećim i djelotvornim u trenutku zaključenja Ugovora o kupoprodaji, sve do njegovog prestanka.

 

7.3. Ova Pravila za reklamacije su važeća i djelotvorna od trenutka njihove objave na web stranici Prodavatelja dana 07.09.2022.

 

Ovaj webshop je certificiran na http://www.pravoeshopov.sk.